Academia Credis
În această perioadă, toate cursurile noastre se desfășoară în format live virtual, cu instructor.

Regulament Academie

Academia Credis este centru de training si formare profesionala in domeniul IT&C. In cadrul Academiei ai oportunitatea sa te specializezi intr-un domeniu aflat intr-o continua si permanenta dezvoltare alaturi de instructori certificati international pe sisteme si echipamente folosite in prezent in cadrul companiilor de profil.

Academia Credis este singura academie din Centrul si Estul Europei ce a fost premiata cu distinctia de "Extraordinary Contributions" pentru contributia sa la dezvoltarea si promovarea programului Cisco Networking Academy - program care acopera peste 163 de tari in intreaga lume. Totodata, Academia Credis a obtinut premiul de excelenta la Gala Premiilor RoCS 2010.

Academia Credis este membru in cadrul programelor educationale Cisco Networking Academy, Microsoft IT Academy Program, Juniper Education Services, C++ Institute. Pana in prezent, la cursurile organizate de Academia Credis au participat peste 10000 de cursanti la toate programele pe care academia le deruleaza.

Va rugam sa parcurgeti cu atentie urmatorii termeni si conditii care guverneaza activitatea noastra inainte de a va inscrie la cursurile Academiei Credis. Acest document cuprinde elemente din regulamentul intern al academiei si totodata explica modul de functionare a platformei de management al activitatii cursantului.

Termenii de utilizare sunt formulati in concordanta cu politica interna a academiei precum si cu legislatia romana in vigoare.

  • Prin preluarea datelor dvs. de contact, Academia isi rezerva dreptul de a va trimite prin e-mail informatii referitoare la orice aspecte legate de cursul dvs. precum si informatii privind diverse activitati extracurriculare desfasurate de academie in colaborare cu partenerii sai. In aceste conditii academia se obliga sa nu dezvaluie datele cu caracter personal unei terte parti fara acordul dvs. Academia Credis este operator de date cu caracter personal, inscrisa in registrul de evidenta al ANSPDCP cu numarul 16527.
  • Prin inscrierea dvs. in sistem primiti acces la: suportul de curs, materiale aditionale, sistemul de programare a activitatilor practice, forumuri de discutii si la toate celelalte servicii disponibile in sistem. Pe forumurile de discutii este strict interzisa folosirea injuriilor, publicarea de materiale care nu au legatura cu elemente din curs sau care ar putea aduce prejudicii unei terte parti. De asemenea, este interzisa publicarea in format tiparit sau electronic a oricaror elemente pe care le-ati putea gasi in cadrul sistemului, aceasta fiind proprietatea exclusiva a Academiei Credis si a partenerilor de training, orice abatere de la aceasta regula fiind pedepsita conform legii in vigoare privind drepturile de autor.
  • Academia nu se angajeaza sa:
    • protejeze niciun document pe care dvs. il faceti public pe forum;
    • raspunda in cazul in care dvs. faceti publice altor persoane datele dvs. de autentificare si vi se aduc anumite prejudicii.
  • Academia stabileste durata fiecarui curs de la 8 pana la 20 de saptamani in functie de nivelul de dificultate, de tipul de program si de alte criterii pentru mentinerea calitatii si se obliga ca la inscrierea cursantului sa ii comunice acestuia durata de desfasurare a cursului. Fiecare curs are un plan de studiu anexat la care dvs. aveti in permanenta acces si pe care trebuie sa il respectati. In aceasta perioada cursantul are obligatia sa parcurga documentatia, sa sustina examenele partiale, sa participle la laboratoare, sa sustina examenul final si proba practica. In cazul in care cursantul nu poate finaliza cursul in perioada stabilita din motive ce tin de academie, aceasta se obliga sa prelungeasca durata de desfasurare a cursului. Neprezentarea la examenul final si la proba practica, precum si neachitarea integrala a cursului pana la termenul limita, atrage dupa sine pierderea drepturilor asupra contravalorii achitate. Pentru a putea continua, cursantul trebuie sa achite o taxa de prelungire prin care isi extinde cu doua saptamani termenul de finalizare a clasei.
  • In cadrul fiercarui curs documentatia este disponibila online pe platforma vendorului de curs. Documentatia este disponibila in limba engleza si sunt necesare cunostinte de nivel mediu pentru a putea parcurge cursul. Prin inscrierea la cursuri, studentul isi exprima acordul asupra acestor termeni si se angajeaza sa aiba cunostintele necesare pentru a putea parcurge documentatia si a sustine examenele. Academia nu are obligatia de a pune la dispozitie cursul in format tiparit, si nu este responsabila de disponibilitatea sau corectitudinea materialelor de curs furnizate de vendor.  
  • Pentru fiecare din cursurile din oferta academiei, cursantul va trebui sa sustina un numar de examene partiale mai mic sau egal cu numarul de capitole din fiecare curs. Aceste examene se pot sustine din orice locatie iar academia are obligatia sa le mentina active pe toata durata cursului. Orice examen partial poate fi sustinut de maxim 3 ori, luandu-se in considerare numai ultimul punctaj obtinut. Cursul se finalizeaza printr-un examen teoretic si unul practic ce se sustin exclusiv la sediul academiei, cu cel mult doua incercari fiecare. Pentru a se considera promovat, un examen trebuie incheiat cu un punctaj de minim 75%.
  • In cadrul fiecarui curs la sediul academiei se desfasoara intre 4 si 9 activitati practice (laboratoare) care trateaza atat concepte teoretice cat si aspecte practice. Pe parcursul laboratoarelor, instructorul are dreptul sa excluda din activitate orice cursant cu comportament sau limbaj necorespunzatoare ce poate distrage atentia celorlalti cursanti si periclita bunul mers al laboratorului.
  • La finalizarea cursului, Academia se obliga sa emita diploma in format tiparit pe hartie cartonata. Aceasta va purta stampila academiei, semnatura instructorului si timbrul sec. Cursantul poate ridica diploma de la sediul Academiei dupa minim 7 zile de la finalizarea clasei.
  • Orice curs sau pachet de cursuri achizitionate de la Academia Credis se urmeaza in maxim 12 luni de la data emiterii facturii. Depasirea acestui interval atrage dupa sine pierderea drepturilor asupra contravalorii achitate.
  • In afara laboratoarelor cursantul are dreptul sa solicite ajutorul unui instructor in intervalul de activitate al academiei, exclusiv prin intermediul email-ului, pe toata durata desfasurarii cursului. De asemenea, HelpDesk-ul este pus la dispozitia cursantului prin telefon in timpul programul de lucru sau prin email - cu raspuns in cel mult 24 de ore, exceptie facand vacantele, perioadele de inactivitate anuntate si sarbatorile legale. Atat instructorul cat si Help Desk-ul pot elimina de la curs orice cursant care manifesta un comportament necorespunzator sau foloseste un limbaj necuviincios de maniera sa lezeze integritatea morala a celorlalte personane. Academia se obliga sa mentina un comportament si o atitudine profesionale fata de toti cursantii acesteia.
  • In cazul in care unul sau mai multe din drepturile dvs. au fost incalcate puteti trimite reclamatii si sesizari la managerul Academiei.

INFORMARE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR DUMNEVOASTRA PERSONALE DE CATRE Asociatia Credis.

Va aducem la cunostinta pe aceasta cale ca Asociatia Credis poate detine datele dumneavoastra de contact/personale, date pe care ni le-ati comunicat prin emailuri sau prin semnatura electronica aferenta emailurilor precum si date care ne-au parvenit din diverse interactiuni profesionale cu dumeavoastra (nume, prenume, functia, email, telefon/datele din semnatura dvs electronica) si pe care le stocam in vederea contactarii dvs viitoare pentru participarea la proiecte, pentru trimiterea unor propuneri, in vederea derularii in cele mai bune conditii a raporturilor actuale de parteneriat sau a altora viitoare si va asiguram pe aceasta cale ca mentinem masuri de securitate eficiente pentru ca datele dumneavoastra sa fie prelucrate in conditii legale si de siguranta.
Datele sunt asadar prelucrate direct de catre compania Asociatia Credis denumita in continuare „Societatea” cu urmatoarele date de identificare:


Asociatia CREDIS, asociatie non-profit legal infiintata, cu sediul în Str Soimus nr 23, Bl 2, Sc. B, Ap 23, 040704 Sector 4, Bucuresti, Dosar 9147-4/2006, inscrisa in Registrul Special de la Judecatoria Sector 4 la numarul 43 din 05 Septembrie 2006, Cod Unic de Identificare Fiscala RO19092226, cont în RON – RO36RZBR 0000 0600 0844 4953, deschis la Raiffeisen Ag. Sebastian, prin reprezentant legal Cristian Logofatu, în calitate de Director Executiv, având calitatea de PRESTATOR.

Societatea se obliga sa respecte prevederile Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 2016/679 aplicabil din data de 25 mai 2018(„GDPR”) pe durata colectarii. Datele cu caracter personal colectate nu vor fi dezvaluite catre terti cu exceptia cazurilor in care Societatea trebuie sa respecte obligatiile impuse de legislatia in vigoare sau pentru motive de interes legitim.

Datele personale prelucrate pot fi: nume, prenume, adresa de email, functia pe care o detineti in companie, numarul de telefon.

In ceea ce priveste datele dvs. aveti urmatoarele drepturi:
• dreptul la informare;
• dreptul de acces la date;
• dreptul de interventie asupra datelor;
• dreptul de opozitie;
• dreptul de restrictionare etc conform celor de mai jos.
• Dreptul de a va adresa justitiei si autoritatii

1. Dreptul de a fi informat/dreptul de acces la date (o data pe an in mod gratuit)
Aveti dreptul de a obtine de la Societate la cerere si in mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului ca datele care va privesc sunt sau nu sunt prelucrate de Societate; Ne obligam in acest sens sa va comunicam impreuna cu confirmarea, cel putin urmatoarele:
• informatii referitoare la scopurile prelucrarii, categoriile de date avute in vedere si destinatarii sau categoriile de destinatari carora le sunt dezvaluite datele;
• comunicarea intr-o forma inteligibila a datelor care fac obiectul prelucrarii, precum si a oricarei informatii disponibile cu privire la originea datelor;
• informatii privind existenta dreptului de interventie asupra datelor si a dreptului de opozitie, precum si conditiile in care pot fi exercitate;
• Informatii asupra posibilitatii de a consulta registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal, de a inainta plangere catre autoritatea de supraveghere, precum si de a va adresa instantei pentru atacarea deciziilor operatorului/Societatii.
• Ne puteti solicita informatiile de mai sus printr-o cerere intocmita in forma scrisa, datata si semnata la adresa info@academiacredis.ro In cerere ne mentionati daca doriti ca informatiile sa va fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi si de posta electronica, sau printr-un serviciu de corespondenta care sa asigure ca predarea vi se va face numai personal.
• Ne obligam sa va comunicam informatiile solicitate in termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei dvs optiuni exprimate potrivit celor de mai sus.

2. Dreptul de interventie asupra datelor (gratuit)
Aveti dreptul de a obtine de la Societate, la cerere si in mod gratuit:
• dupa caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor a caror prelucrare nu este conforma legii, in special a datelor incomplete sau inexacte;
• dupa caz, transformarea in date anonime a datelor a caror prelucrare nu este conforma legii;
• notificarea catre tertii carora le-au fost dezvaluite datele a oricarei operatiuni efectuate conform primelor doua paragrafe de mai sus daca aceasta notificare nu se dovedeste imposibila sau nu presupune un efort disproportionat fata de interesul legitim care ar putea fi lezat.

 

3. Dreptul de opozitie (gratuit)
Aveti dreptul de a se opune in orice moment, in mod gratuit si fara nici o justificare, ca datele care va vizeaza sa fie prelucrate in numele Societate sau al unui tert, sau sa fie dezvaluite unor terti. In vederea exercitarii drepturilor prevazute mai sus, va trebui sa ne inaintati o cerere intocmita in forma scrisa, datata si semnata. In cerere, solicitantul poate arata daca doreste ca informatiile sa ii fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi si de posta electronica, sau printr-un serviciu de corespondenta care sa asigure ca predarea i se va face numai personal. In acest caz va vom comunica masurile luate, precum si, daca este cazul, numele tertului caruia i-au fost dezvaluite datele dumneavoastra cu caracter personal in termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei optiuni a dumneavoastra de a vi se comunica informatiile in scris la o anumita adresa fizica sau virtuala (electronica).

4. Drept de a face plangere la ANSPDCP
Aveti posibilitatea de a sesiza oricand catre ANSPDCP incalcarea drepturilor lor legata de prelucrarea datelor personale si puteti reclama nerespectarea drepturilor garantate de legislatia aplicabila. In prealabil insa acestea este necesar sa va adresati catre noi la adresa info@academiacredis.ro.

5. Dreptul de a va adresa justitiei
• Fara a se aduce atingere posibilitatii de a va adresa cu plangere autoritatii de supraveghere, aveti dreptul de a va adresa justitiei pentru apararea oricaror drepturi garantate de legislatia aplicabila si care v-au fost incalcate.
• Orice persoana care a suferit un prejudiciu in urma unei prelucrari de date cu caracter personal, efectuata ilegal, se poate adresa instantei competente pentru repararea acestuia.
• Instanta competenta este cea in a carei raza teritoriala domiciliaza reclamantul. Cererea de chemare in judecata este scutita de taxa de timbru.

In cazul in care ati optat pentru oprirea corespondentei cu dvs exista posibilitatea de a mai primi inca anumite comunicari administrative din partea Societatii.
 



 

Politica de prelucrare a datelor personale

ONG-ul Asociația Credis colecteaza datele dvs in scopul facilitarii înscrierii la cursuri și in scopuri de marketing;
ONG-ul Asociația Credis se obligă să respecte prevederile Legii 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal stocate pe durata colectarii. Datele cu caracter personal  colectate  nu vor fi dezvăluite către terţi.
Oferind datele Dvs aveti următoarele  drepturi:  dreptul  la  informare, dreptul  de  acces la date, dreptul de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de restrictionare etc conform celor de mai jos. În vederea exercitării acestor drepturi puteti transmite o cerere scrisă, datată şi semnată, către ONG-ul Asociația Credis,  la sediul social al acestuia, menţionat mai sus.
Aveti dreptul de a obţine de la ONG-ul Asociația Credis, la cerere şi în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele care va privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta şi aveti, de asemenea, dreptul de a va opune în orice moment, din motive întemeiate şi legitime legate de situaţia lor particulară, că datele care va vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepţia cazurilor în care există dispoziţii legale contrare.
Aveti, de asemenea, dreptul de a solicita, printr-o cerere scrisă adresată ONG-ul Asociația Credis,  ştergerea, rectificarea, blocarea, actualizarea sau transformarea datelor personale în date anonime în conformitate cu prevederile legii. În vederea exercitării acestor drepturi, veti transmite o cerere scrisă, datată şi semnată către ONG-ul Asociatța Credis,  , la adresa info@academiacredis.ro

Prin completarea formularului de înscriere și a contractului de înscriere acolo unde este cazul, sunteti de acord ca datele dvs personale să intre în baza de date a ONG-ului Asociația Credis.
Datele personale prelucrate vor fi: nume, prenume, adresa din actul de identitate, serie si numar CI, număr de telefon, email.

Numele si prenumele vor fi colectate in vederea facilitarii accesului la materialele de curs, in vederea emiterii diplomelor precum si in vederea comunicarilor si informarilor despre aspecte ce tin de buna desfasurare a cursului precum si in vederea comunicarilor ce fac obiectul unor comnuicari de marketing, promotii.
De asemenea, numele si prenumele vor fi trecute pentru evidenta participarii in cadrul cursului, pe fise de prezenta.
Adresa din actul de identitate este folosita exclusiv pentru emiterea facturilor. La cererea cursantului adresa poate fi folosita pentru trimiterea diplomelor sau a materialelor informative.
Seria si numarul CI sunt folosite exclusiv pentru emiterea facturii fiscale.
Numarul de telefon este folosit pentru comunicari facile legate de buna desfasurare a cursului, pentru comunicari ce au in vedere organizarea de noi grupe, pentru informari cu privire la decalari sau amanari precum si pentru comunicari importante cu privire la cursul pe care participantul il urmeaza.
Adresa de e-mail este folosita pentru comunicari facile legate de buna desfasurare a cursului, pentru comunicari ce au in vedere organizarea de noi grupe, pentru informari cu privire la decalari sau amanari precum, pentru comunicari importante cu privire la cursul pe care participantul il urmeaza si pentru comunicari in scopuri de marketing - prezentare oferte, promotii, cursuri adiacente la care cursantul poate participa.
Toate datele mentionate mai sus, impreuna cu alte date necesare, dupa caz, vor fi folosite cu acordul cursantului pentru sesiunile de examinare ANC (Autoritatea Nationala de Calificari).

În contextul celor mai sus menționate, drepturile persoanei vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal sunt:
A. Dreptul de a fi informat (gratuit):
1. Participantii (persoana vizata) au dreptul de a fi informati de catre operator ca datele sale sunt colectate la momentul colectarii sau la prima comunicare, inainte de a fi dezvaluite unor terti si ce se va intampla cu datele lor (dreptul de a cunoaste operatorul, cine este, in ce scop prelucreaza datele personale, cui i le-ar putea dezvalui, ce date pot fi furnizate participantilor, care sunt consecintele refuzului furnizarii de date etc)
B.  Dreptul de acces la date (o data pe an in mod gratuit)
1. Orice persoană vizată are dreptul de a obține de la operator, la cerere și în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta.
2. Operatorul este obligat, în situația în care prelucrează date cu caracter personal care privesc solicitantul, să comunice acestuia, împreună cu confirmarea, cel puțin următoarele:
 1. informații referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere și destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sunt dezvăluite datele;
 2. comunicarea într-o formă inteligibilă a datelor care fac obiectul prelucrării, precum și a oricărei informații disponibile cu privire la originea datelor; informații asupra principiilor de funcționare a mecanismului prin care se efectuează orice prelucrare automată a datelor care vizează persoana respectivă;
 3. informații privind existența dreptului de intervenție asupra datelor și a dreptului de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate;
 4. Informații asupra posibilității de a consulta registrul de evidență a prelucrărilor de date cu caracter personal, de a inainta plângere către autoritatea de supraveghere, precum și de a se adresa instanței pentru atacarea deciziilor operatorului.
3. Persoana vizată poate solicita de la operator informațiile de mai sus printr-o cerere intocmită în forma scrisă, datată și semnată. În cerere solicitantul poate arăta dacă dorește ca informațiile să îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și de poștă electronică, sau printr-un serviciu de corespondență care să asigure că predarea i se va face numai personal.
4.  Operatorul este obligat să comunice informațiile solicitate în termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei opțiuni a solicitantului exprimate potrivit celor de mai sus.
C.  Dreptul de intervenție asupra datelor (gratuit)
1. Orice persoană vizată are dreptul de a obține de la operator, la cerere și în mod gratuit:
după caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor a căror prelucrare nu este conformă prezentei legi, în special a datelor incomplete sau inexacte;
după caz, transformarea în date anonime a datelor a căror prelucrare nu este conformă prezentei legi;
notificarea către terții cărora le-au fost dezvăluite datele a oricărei operațiuni efectuate conform lit. a. sau b., dacă această notificare nu se dovedește imposibilă sau nu presupune un efort disproporționat fată de interesul legitim care ar putea fi lezat.
2.  Pentru exercitarea acestui drept, persoana vizată va înainta operatorului o cerere intocmită în formă scrisă, datată și semnată. În cerere solicitantul poate arăta dacă dorește ca informațiile să îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și de poștă electronică, sau printr-un serviciu de corespondență care să asigure că predarea i se va face numai personal.
3.  Operatorul este obligat să comunice măsurile luate în temeiul prevederilor precedente, precum și, dacă este cazul, numele terțului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, în termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei opțiuni a solicitantului de a i se comunica informațiile în scris la o anumită adresă fizică sau virtuală (electronică).
D. Dreptul de opoziție (gratuit)
1. Persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nici o justificare, ca datele care o vizează să fie prelucrate în scop de marketing direct, în numele operatorului sau al unui terț, sau să fie dezvăluite unor terți într-un asemenea scop.
2. În vederea exercitării drepturilor prevăzute mai sus, persoana vizată va înainta operatorului o cerere întocmită în formă scrisă, datată și semnată. În cerere, solicitantul poate arăta dacă dorește ca informațiile să îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și de poștă electronică, sau printr-un serviciu de corespondență care să asigure că predarea i se va face numai personal.
3.  Operatorul este obligat să comunice persoanei vizate măsurile luate, precum și, dacă este cazul, numele terțului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, în termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei opțiuni a solicitantului de a i se comunica informațiile în scris la o anumită adresă fizică sau virtuală (electronică).
E. Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale
1. Orice persoană are dreptul de a cere și de a obține:
retragerea sau anularea oricărei decizii care produce efecte juridice în privința sa, adoptată exclusiv pe baza unei prelucrări de date cu caracter personal, efectuată prin mijloace automate, destinată să evalueze unele aspecte ale personalității sale, precum competența profesională, credibilitatea, comportamentul ori alte asemenea aspecte;
b. reevaluarea oricărei alte decizii luate în privința sa, care o afectează în mod semnificativ;
c. dacă decizia a fost adoptată exclusiv pe baza unei prelucrări de date care întrunește condițiile prevăzute la lit. a).
2. Respectându-se celelalte garanții prevăzute de lege, o persoană poate fi supusă unei decizii de natura celei de mai sus, în următoarele situații:
decizia este luată în cadrul încheierii sau executării unui contract, cu condiția ca cererea de încheiere sau de executare a contractului introdusă de persoana vizată să fi fost satisfăcută sau că unele măsuri adecvate, precum posibilitatea de a-și susține punctul de vedere, să garanteze apărarea propriului interes legitim;
b. decizia este autorizată de o lege care precizează măsurile ce garantează apărarea interesului legitim al persoanei vizate.
F. Drept de portabilitate
Participantii/persoanele vizate au dreptul de a-si transfera datele personale de la un furnizor de servicii la altul.
G. Dreptul de a face plangere la ANSPDCP (gratuit)
Participantii/persoanele vizate pot sesiza oricand catre ANSPDCP incalcarea drepturilor lor legata de prelucrarea datelor personale si pot reclama nerespectarea drepturilor garantate de legislatia aplicabila. In prealabil insa acestea trebuie sa se adreseze operatorului.
H.  Dreptul de a se adresa justiției
1. Fără a se aduce atingere posibilității de a se adresa cu plângere autorității de supraveghere, persoanele vizate au dreptul de a se adresa justiției pentru apărarea oricăror drepturi garantate de prezenta lege care le-au fost încălcate.
2. Orice persoană care a suferit un prejudiciu în urma unei prelucrări de date cu caracter personal, efectuată ilegal, se poate adresa instanței competente pentru repararea acestuia.
3. Instanța competentă este cea în a cărei raza teritorială domiciliază reclamantul. Cererea de chemare în judecată este scutită de taxa de timbru.
4.  Dreptul de a înainta plângere către autoritatea de supraveghere, în situația în care consideră că datele sale nu au fost prelucrate conform legii.
5. Plângerea se poate face direct sau prin reprezentant. Plângerea către autoritatea de supraveghere nu poate fi înaintată dacă o cerere în justiție, având același obiect și aceleași părți, a fost introdusă anterior.